Η κατηγορία άδειας οδηγήσεως Β+Ε έρχεται να δώσει τη λύση σε όλους τους οδηγούς που επιθυμούν να έλξουν με το όχημά τους ένα τρέϊλερ (ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενο) άνω των 750 kg.
Μέχρι πρότινος, η μοναδική διέξοδος που υπήρχε για τον οδηγό που επιθυμούσε να έλξει νόμιμα το τροχόσπιτό του, το σκάφος του ή γενικότερα οποιοδήποτε τρέϊλερ βαρέου τύπου, ήταν να γίνει πρώτα κάτοχος επαγγελματικής άδειας οδήγησης φορτηγού και στη συνέχεια συνδυασμού οχημάτων (νταλίκας), ώστε να πιστοποιεί οτι φέρει τις κατάλληλες δεξιότητες να οδηγεί και ένα αρθρωτό όχημα μικρότερης κατηγορίας. Βεβαίως και σ’ αυτή την περίπτωση, δε θα μπορούσε να λείπει και το δαιμόνιο και η ευρυματικότητα του Έλληνα πολίτη. Σκεπτόμενος τ’ αρνητικά του να προχωρήσει στην έκδοση δύο επαγγελματικών αδειών οδήγησης, επιβαρυμένος και από τις ανανεώσεις τους κάθε πέντε έτη, οδηγήθηκε στο να βρεί κάποιο μηχανολόγο που θα υπογράφει οτι το τρέϊλερ που έλκει έχει μικτό φορτίο (τρέϊλερ φορτωμένο) βάρους μικρότερο των 750kg , καθώς με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου επιτρέπεται να έλκει κάποιος ελαφρύ ρυμουλκούμενο, ανεξάρτητα αν φέρει ένα σκάφος δέκα μέτρων ή ενα τροχόσπιτο κάποιων τόνων....
Πλέον η διαδικασία έκδοσης αδειών έλξης από το Υπουργείο δεν γίνεται με τον απλοϊκό τρόπο όπως στο παρελθον, καθώς ζητούνται επίσημα έγγραφα από τον κατασκευαστή του τρέϊλερ, όπως έγκριση τύπου, που φαίνονται αναλυτικά τα μέγιστα βάρη και διαστάσεις (αυτό σηματοδοτεί και το τέλος στις ιδιοκατασκευές).
Αυτόματα οδηγούμαστε στο συμπέρασμα, οτι από εδώ και στο εξής θ’ αναγράφονται τα πραγματικά βάρη στις βεβαιώσεις των αδειών έλξης και ο οδηγός του οχήματος που ελέγχεται θα πρέπει να επιδεικνύει την αντίστοιχη άδεια οδήγησης που να το καθιστά νόμιμο.
Προφανώς, οι βεβαιώσεις έλξης που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα ισχύουν κανονικά, αλλά όλα δείχνουν οτι θα υπάρξουν και μηχανισμοί ελέγχου των πραγματικών συνθηκών φόρτωσης των τρέϊλερ μέσω του ζυγίσματος, που κρίνεται οτι η απόκλιση της βεβαίωσης έλξης από την πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη.
Η σχολή οδηγών ΤΟ ΤΖΙΝΙ πρωτοπορεί και παρουσιάζει την κατηγορια Β+Ε στη ελληνική πραγματικότητα !
Απίστευτα θετικά:Βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας οι ελαχιστες υποχρεωτικές ωρες πρακτικής εκπαίδευσης είναι επτά (7).
Η διάρκεια της εκάστοτε εκπαιδευτικής ώρας ορίζεται σε 45 λεπτά και είθισται κάθε προγραμματισμένο μάθημα να διαρκεί 90 λεπτα (διπλό μάθημα). Τα πρακτικά μαθήματα πραγματοποιούνται με τα ιδιόκτητα ειδικά διασκευασμένα οχήματα της σχολής μας, τα οποία διατηρούνται σε άριστη κατάσταση, ώστε να είναι λειτουργικά και ασφαλή, ενώ αντικαθίστανται άμεσα με καινούργια, όταν κρίνεται σκόπιμο, προκειμένου να διατηρούμε υψηλό επίπεδο παροχών στους μαθητές μας.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΟΔΗΓΟΥ Β, C1, C, D1, D, BE, C1E, C1, D1E, DE |
|||||
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ | |||||
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ | |||||
Α | ΟΜΑΔΑ Α - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ | ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ | |||
1 | Έλεγχος οχήματος πριν ξεκινήσει | ||||
2 | Οπισθοπορεία με στροφή | ||||
3 | Στάθμευση δεξιά ή αριστερά | ||||
4 | Εκκίνηση σε ανηφόρα κλίσης περίπου 10% | ||||
5 | Λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την έξοδο από το όχημα | ||||
6 | Υποβοηθητικοί μηχανισμοί πέδησης και διεύθυνσης (εκτός της κατηγορίας Β, ΒΕ) | ||||
7 | Συσκευή του ταχογράφου (εκτός της κατηγορίας Β, ΒΕ) | ||||
8 | Απόζευξη και ζεύξη (εκτός της κατηγορίας Β, C1, C, D1, D) | ||||
B | ΟΜΑΔΑ Β - ΠΟΡΕΙΑ, ΣΟΒΑΡΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ | ||||
1 | Παραβίαση σηματοδότη, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης και μη συμμόρφωση σε σήμα τροχονόμου | ||||
2 | Είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας | ||||
3 | Ανέβασμα σε πεζοδρόμιο ή διαχωριστική νησίδα ή κίνηση σε διακεκριμένο τμήμα του δρόμου όπου απαγορεύεται η χρήση του από τα οχήματα | ||||
4 | Πρόκληση ατυχήματος | ||||
5 | Παραβίαση της προτεραιότητας | ||||
Γ | ΟΜΑΔΑ Γ - ΠΟΡΕΙΑ, ΑΠΛΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ |
||||
1 | Εκκίνηση από θέση στάσης ή στάθμευσης | ||||
2 | Τρόπος αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας | ||||
3 | Χρήση δεικτών αλλαγής κατεύθυνσης και φώτων έκτακτης ανάγκης | ||||
4 | Κίνηση οχήματος και σωστή συμπεριφορά οδηγού ανάλογα με τις υπάρχουσες συνθήκες | ||||
5 | Σωστή θέση στο οδόστρωμα | ||||
6 | Τήρηση σωστών αποστάσεων από τα άλλα οχήματα | ||||
7 | Προσπέρασμα εμποδίου ή προπορευόμενου οχήματος | ||||
8 | Κίνηση σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο (πλατεία) | ||||
9 | Σωστή αλλαγή ταχυτήτων ανάλογα με τις υπάρχουσες συνθήκες | ||||
10 | Σβήσιμο κινητήρα | ||||
11 | Πέδηση και ακινητοποίηση | ||||
12 | Τήρηση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. | ||||
13 | Οικονομική - Οικολογική οδήγηση | ||||
14 | Προσαρμογή της τροχιάς του οχήματος στις στροφές (εκτός της κατηγορίας Β) | ||||
Γ | ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ |
||||
Δ | ΩΡΑ ΛΗΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ |
||||
Υπογραφή ΠΡΩΤΟΣ ΕΞΕΤΑΣΤΗΣ Ονοματεπώνυμο |
|||||
Υπογραφή ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΕΞΕΤΑΣΤΗΣ Ονοματεπώνυμο |